DPF tisztítás

Motortisztítás és DPF

A részecskeszűrők képesek kiszűrni és elégetni a korom több mint 90 százalékát - köztük sok finom részecskét, amelyekről feltételezhető, hogy rákot okoznak. A sorozatban telepített modellek általában úgynevezett zárt faláramú szűrők. A dízel kipufogógázokat egy kerámiából vagy fémből készült porózus szűrőfalon keresztül vezetik. A különböző anyagok molekuláinak vonzása (tapadás) a kipufogógázban lévő koromrészecskéket a falhoz tartja. Ezek a DPF szűrő belsejében gyűlnek össze.

Mivel az idő múlásával egyre több részecske halmozódik fel a szűrőben, rendszeresen leégnek. Ehhez a kipufogógáz hőmérsékletének az 550 Celsius fokos koromgyulladási hőmérséklet felett kell lennie. Ez a "regeneráció" néven ismert folyamat főleg szén-dioxidot (CO₂) és vízgőzt termel. A szűrőben hamvként egy kis maradék marad.

A részecskeszűrő tisztítás az alkalmazott rendszertől függ, amely gyártónként eltérő. Különbséget tesznek az aktív és a passzív regeneráció között. Általában mindkét lehetőség kombinálva van. Passzív regenerálás az a folyamatosan és mindig akkor történik, amikor a kívánt kipufogógáz-hőmérséklet önmagában eléri. Ez különösen a túlnyomórészt autópálya vagy teljes terhelés esetén érvényes.

Aktív regenerálás, amikor a kipufogógáz hőmérsékletének kb. 600 Celsius fok körüli emelésével és az injekciók számának és időzítésének megváltoztatásával indul, néha a terhelés növelésével is (pl. Nagy fogyasztók bekapcsolásával). Erre akkor van szükség, ha az autót gyakran alacsonyabb terheléssel üzemeltetik (például városi forgalomban). Vannak olyan DPF tisztítás koromszűrők is, amelyekben a dízelüzemanyag egyik adalékanyaga csökkenti a korom gyulladási hőmérsékletét, és lehetővé teszi a részecskék körülbelül 400 fokos égését. Hátrány: Az adalékok a motorban égnek, és a szűrőben is van hamu.

A regeneráció határai a hosszabb rövid távolságú működés károsíthatja a részecskeszűrő regenerálódását, mivel a kipufogógáz hőmérséklete nem éri el a kívánt hőmérsékletet. Az eredmény: a szűrő eltömődik vagy megsérül. Ilyenkor motortisztító adalékra van szükség.

Ennek elkerülése érdekében a műszerfalon a részecskeszűrő jelzőfény kigyullad, amikor a koromterhelés elér egy bizonyos határt. Ezután a kezelési útmutató áttekintése segít, és általában a gyártó előírásainak megfelelő, megnövelt terhelésű (pl. Nagyobb sebesség az autópályán) úgynevezett "regenerációs hajtást" kell végrehajtani. A vészhelyzeti regenerálás lehetősége a szakműhelyben is lehetséges, ha a regenerálás normál vezetés közben már nem lehetséges.

Részecskeszűrő kiszerelés

Sokak fejében az a megoldás születik, hogy tisztítás vagy csere helyett a részecskeszűrő kiszerelés a megoldás a problémára. Ez a gondolat több sebből vérzik, mivel nemcsak a környezetünknek ártunk ezáltal, hanem bűncselekményt is követünk el vele.

Kapcsolat

Cím: 2132 Göd